Tiramisu

Dostala jsem strašnou chuť na tiramisu a shodnou náhod měli v Lidlu akci na mascarpoone.
Víte, že slovo tiramisu je ze slova tirami su - vytáhni mě ? Volný překlad dokonce je rozvesel mě.

Klasické tiramisu se dělá z mascarpone s vajíčky. 

Já jsem si recept trošku pozměnila. Vajíčka jsem úplně vypustila. Našla jsem recepty kde k mascarpone přidávali dva kelímky šlehačky nebo zakysané smetany. Dala jsem to i to.



Suroviny

* 2 kelímky mascarpone
* balení cukrářských piškotů (záleží na tom do čeho to budete dělat)
* krystalový cukr
* smetana ke šlehání
* zakysaná smetana
* káva
* rum
* kakao
Množství mi vyšlo na 5 skleniček na whisky.





Uvaříme z kvalitní kávy, silné kafe z 5-6 lžic. Necháme vychladit a dáme tam trochu rumu.

Mascarpone vyklopíme do misky a promícháme, přidáme vyšlehanou šlehačku a zakysanou smetanu. Osladíme podle chuti, já jsem dala asi 5 polívkových lžic cukru, vzhledem k tomu že piškoty jsou sladké samy o sobě tak to je akorát. 

Já jsem plnila do skleniček, protože to hezky drží a je to jedna porce. Na dno skleničky dáme kousek krému a rozmažeme, rozlomíme piškoty na menší kousky, namáčíme do kávy a pokládáme na krém. Takhle vrstvíme až nahoru kde to zakončíme krémem a posypeme vrstvou kakaa

Dáme vychladit a mlsáme. :)) 





Štítky: