Cheesecake s malinovorybízovým vrškem

Už dlouho jsem ho chtěla zkusit. 

Ten slavný cheesecake, ochutnala jsem ho někdy v září, byl výborný. Poslední dobou se o něm hodně mluvilo ve smyslu uniklých vystřižených záběrů  z Prostřena kde paní nevěděly ani jak se to čte, a tak vznikl čínský dort a chese kaké. Nyní sleduji dva roky starou soutěž jménem MasterChef. Tam jsem taky došla k dílu kde dělali cheesecake. Tak proč to konečně nezkusit? 

Hledala jsem recepty... Sice jsem od kamarádky měla recept na limetkový, ale měla jsem chuťna klasiku s přelivem. Navíc jsem hledala nějakou verzi, která by obsahovala mascarpone co jsem měla v ledničce. Hledala jsem, hledala a nakonec i našla, ale zas tam bylo potřeba více kelímků mascarpone. No tak proč ne. Prostě si ten recept upravím. Snad to vyjde.. 


A ono to vyšlo!! 

Tak jdeme na recept

Dáte si čínský dort?



Suroviny:



2x - máslové sušenky = 280g
2x zakysaná smetana 16% = 250g 
2x šlehačka 12% a 33% = 400g
vanilkové aroma
tuk na pečení nebo máslo (pokud možno oboje)  = 150g - dobré rozdělit 100g tuk na pečení a 50g máslo
2x ztužovač do šlehačky
mascarpone = 250g
cukr krupice
cukr moučka
maliny 100g
rybíz 100g



POSTUP

Sušenky projedeme robotem, aby byly jemně umleté. Rozpustíme tuk a máslo a nalijeme do sušenek, pořádně to zamícháme a nasypeme do dortové formy, kde už je pečící papír. Hezky uhladíme - jde to krásně dnem skleničky a uděláme i okraje.

Dáme na 30 minut do ledničky.



Vyšleháme šlehačky se ztužovači a zvlášť vyšleháme mascarpone se zakysanou smetanou - tam přidáváme i cukr moučku, doporučuji podle chuti dát lžíci zamíchat ochutnat a podle potřeby dosladit. To samé platí i o vanilkové esenci -podle chuti. Smícháme vyšlehané šlehačky a mascarpone se zakysanou smetanou dohromady a ještě ochutnáme a popřípadě dosladíme. Já jsem do krému dávala celkem 4 lžíce cukru.
Tuto hmotu dáme na korpus, uhladíme a zase na 30 minut do chládku.


Do hrnce dáme maliny s rybízem nasypeme dvě lžíce cukru krupice, nalijeme k tomu tři lžíce vody a svaříme na hustou hmotu. Musíte míchat, aby se to nespálilo. Necháme to vychladnout a ochutnáme, pokud potřebuje osladit tak přidáme cukr. Rybíz bývá hodně kyselý, tak je potřeba to doladit. Nezapomínejte však na to, že sladké tam jsou hodně ty máslové sušenky.
Nechte směs vychladnout a až bude studená rozetřete ji na cheesecake.
Celé dejte zpátky do ledničky a nechte to ztuhnout a vychladit.


Druhý den je to lepší, ale dvě hodinky na vychlazení stačí. Dobré je snížit teplotu v ledničce. 



Už jste zkoušeli cheesecake? Nebo alespoň ochutnali?













Štítky: