Legenda o Tarzanovi

Zdroj




Když jsem 7. července projížděl aktuální premiéry v kinech, jaká byla moje radost když jsem viděl nového Tarzana. Neváhal jsem, rychle zarezervoval dvoutulící sedačku v kině a mazal jsem si píchnout odchod.





Auto mocně zařechtalo pod tlakem na plynový pedál a už jsem uháněl směr Olomouc na hlavní vlakové nádraží pro moji drahou polovičku. Čus, mlask, sedej, jedeme. Zhruba zkrácená verze na nádraží a už jsem smykem parkoval v podzemním parkovišti. Drapl jsem ji za pazouru a už jsme se společně vezli na eskalátoru, až úplně nahoru ke kinu.
Fronta skoro žádná. Vysázel jsme potřebný obnos na pult a mlsný pohled který doslova hypnotizoval popcorn mě přesvědčil, že bez něj to nepůjde. Přihodil jsem k tomu všemu pořádnej kelímek nečeho sladkýho na pití a už jsme si to rázovali i s novými 3D brýlemi do sálu.
Sedli jsme na řitě a po chvilce klasické upoutávky a reklamy, než byl jejich konec, půlka popcornu byla v nás a něco taky na nás a možná i na zemi. Mrštným tahem jsem si nasadil brýle a udělal jsem první a poslední pokus o xicht.
Začala úvodní melodie, hezky jsme ztichli a začali jsme sledovat film. Určitě všichni znáte příběh o Tarzanovi. Jak letadlo s bohatým anglickým lordem a jeho ženou ztroskotá v Africe. Rodiče oba umřou, a malého chlapce se ujmou gorily a vychovají ho. Postupem se z Tarzana stane král džungle a zamiluje se do Jane, která se ho snaží uvést zpět do společnosti a normálního života.
Pokud čekáte tohle jako já, tak budete stejně jako já zklamaní. Příběh se totiž odehrává osm let po té co se Tarzan vrátil do Anglie, kde žije pod svým pravým jménem lord John Clayton. Je úspěšný, má ženu Jane (Margot Robbie) a celkově je brán za celebritu.
Tarzana nám ztvárnil pro nás ne příliš známý švédský herec Alexander Skarsgård. Ve Švédsku z něj byla teenage herecká star. Natočil tam spousty filmů a lidi ho mají rádi. Byl dokonce zvolen šestkrát jako nejvíc sexy muž Švédska. My ho můžeme znát například ze seriálu Pravá krev (True Blood). Nicméně, mě tento herec jako Tarzan absolutně neseděl. Postavu na to má, to jo. Věřím, že spadlo nemálo kalhotek na zem když ze sebe strhl košili a pověsil se na nejbližší liánu. Pro mě na to nemá prostě obličej.
Zpět k příběhu. Pod lží a falešnou záminkou je Tarzan spolu s Jane opět vylákán do Afriky, kde má být vyměněný za trochu diamantů a posléze zabit. Tarzan se opět shledá se zvířaty a lidmi, které znal dříve, ale i se svými starými nepřáteli.

Zdroj

Po chvíli děje je Jane unesena a hon začíná. Tarzan musí zachránit sebe, Jane a zabránit zotročení celého Konga belgickým panovníkem. Po chvíli vám bude jasné jak vše bude končit. Zápletka je velice čitelná a docela nezáživná. Nezachrání to ani věčně hlášky trousící černoch (Samuel L. Jackson), který doprovází Tarzana za zběsilou honbou.
Celý film nám režíroval David Yates, který natočil i posledních pár Potterů. Jako u Pottera ani zde na mě dojem neudělal. Hlavně tedy v hereckém obsazení. Zlatej Christopher Lambert jako Tarzan. Samuel L. Jackson mnohem lépe sedí do tarantinovských filmů a ne jako tahle vedlejší role plná vtípků. Snad jen Jane se trochu povedla. I když I ta je nevyvážená. Jednou ji spatříme jako krasotinku co potřebuje pomoct a podruhé skáče neohroženě do řeky plné hrochů.
Co se týče digitálních triků, tak na 3D nechoďte, nevyplatí se to. Impozantní je jen souboj se svým gorilým bráchou, záběry na krajinu a obří stádo řítících se zvířat.
Po konci filmu si nejspíš oddechnete jako já, dojíte zbytky popcornu a s doufáním lépe natočených starých dobrých příběhů, na kterých mnozí z nás vyrůstali. Jen doufám, že příště nepůjdu do kina na Robinsona, co sám rukama zaškrtí lva a zachrání svoji rodnou Anglii před nájezdem lidojedů.
Bohužel musím tomuto filmu dát jen dva medvědy z pěti.





Byli jste na Tarzanovi? Napište mi váš názor na tento film do komentářů. Budu se těšit. 

Váš testující Medvěd


Štítky: